floidereal
Değerli Üye
"Maddi olan aldatıcı, değişken ve görecelidir. Beden ise bir kılıf. Hakikat; ruhta, fikirde ve zihinde gizlidir."
Yürümenin Felsefesi - Frédéric Gros
"Ne varlığa sevinirim,
Ne yokluğa yerinirim,
Aşkın ile avunurum,
Bana seni gerek seni."
Bana Seni Gerek Seni - Yunus Emre
Çapraz felsefî okuma yapmak insanı geliştirir. Gros, yürüyüşü bir arınma ve düşünme pratiği olarak ele alır; yürümenin fiziksel eylemi, zihinsel ve ruhsal bir derinliğe erişmenin aracıdır. Yunus Emre de şiirinde insanın hakikat yolculuğunu işler. İlahi aşk uğruna yapılan bu yolculuk, insanı dünyevi bağlardan koparıp gerçekliğin derinliklerine taşır. Her iki eser de bu yolculuğun nihayetinde insanı maddi olandan uzaklaştırarak manevi olana yönlendirdiğini söyler.
Sonuç olarak, Gros ve Yunus Emre, farklı bağlamlarda aynı temel fikre ulaşır: İnsan, hakikate ancak maddi olanın sınırlarını aşıp ruhsal derinliğe yönelerek ulaşabilir. Biri bunu felsefi yürüyüşle, diğeri ilahi aşkla ifade eder.
Çapraz Felsefî Okumalar - Ömer Faruk KARSLI
Yürümenin Felsefesi - Frédéric Gros
"Ne varlığa sevinirim,
Ne yokluğa yerinirim,
Aşkın ile avunurum,
Bana seni gerek seni."
Bana Seni Gerek Seni - Yunus Emre
Çapraz felsefî okuma yapmak insanı geliştirir. Gros, yürüyüşü bir arınma ve düşünme pratiği olarak ele alır; yürümenin fiziksel eylemi, zihinsel ve ruhsal bir derinliğe erişmenin aracıdır. Yunus Emre de şiirinde insanın hakikat yolculuğunu işler. İlahi aşk uğruna yapılan bu yolculuk, insanı dünyevi bağlardan koparıp gerçekliğin derinliklerine taşır. Her iki eser de bu yolculuğun nihayetinde insanı maddi olandan uzaklaştırarak manevi olana yönlendirdiğini söyler.
Sonuç olarak, Gros ve Yunus Emre, farklı bağlamlarda aynı temel fikre ulaşır: İnsan, hakikate ancak maddi olanın sınırlarını aşıp ruhsal derinliğe yönelerek ulaşabilir. Biri bunu felsefi yürüyüşle, diğeri ilahi aşkla ifade eder.
Çapraz Felsefî Okumalar - Ömer Faruk KARSLI
Son düzenleme: