Washington-Tahran Hattında Petrol ve Nükleer Restleşmesi!

Amerika Birleşik Devletleri ile İran arasında yürütülen diplomatik müzakereler, petrol yaptırımlarının gevşetilmesi ve nükleer denetimler üzerinden tam bir satranç tahtasına döndü. ABD yönetimi, Hürmüz Boğazı'ndaki ticari gemi geçişlerinin güvenliği ve nükleer gerilimi azaltmak adına İran'a yönelik petrol yaptırımlarını geçici olarak kaldırarak dolar cinsinden ticarete yeşil ışık yaktı. Ancak bu hamlenin ardından ABD kanadından gelen "Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) müfettişleri İran'a geri dönüyor" açıklaması Tahran tarafından jet hızıyla yalanlandı. İran Dışişleri Bakanlığı, nükleer tesislere yönelik herhangi bir denetim ziyaretinin takvimde yer almadığını duyurdu.
 
Geri